SEO er bedrag, og SEO branchen er beskidt og står for at blive halveret... Det er nogle af de udtalelser du læse i denne artikel fra Comon?


Hvem har stemt

Kommentarer

        3 
rosenstand ( 1933 dage siden )
rosenstand avatar Jeg ved ikke, hvor mange gange, du har mødt Jason Calacanis personligt og haft samtaler med ham, tedhanson? Jeg har en del gange, og jeg vedstår gerne min mening om, at han er en idiot af den her nævnte og ca. 99 andre gode grunde.

Det er da dig, der farer lige lovligt voldsomt frem - er det ikke? Jeg har ikke sagt, han er idiot alene fordi han revser Googles algoritmer og SEO, som du påstår, vel? ;-)

Du ved naturligvis, at han selv driver en søgemaskine, ikke? Og at hans dagsorden meget vel kan være præget lidt af det faktum?

At der er meget skidt i branchen globalt, er der ingen tvivl om. Men det er for meget, når han udokumenteret slynger om sig med den slags påstande - og især når vi alle (vel også du) ved, at han driver Mahalo, der er "human powered"...

Jeg synes, han er en idiot - og det synes han sikkert nok også om mig. Men Ted Hanson: Lad være med at skyde mig i skoene, at jeg kalder ham idiot grundet hans udtalelser på konferencen. Han har sørget for masser af andre grunde til at kalde ham netop det ;-)
        2 
rosenstand ( 1933 dage siden )
rosenstand avatar Guruer har i de sidste 1.000 år levet fedt af at udråbe særlige budskaber - og det er det, idioten gør her. Jeg har været SEO i 10 år nu, og hvert år er vores branche dømt til at uddø i morgen. Jeg tror sgu, vi snupper 10 år mere - og at vi overlever de få hundrede mennesker, der ikke har forstået, hvad det handler om :-)
        1 
Guiden ( 1933 dage siden )
Guiden avatar >Fordi han én gang har formastet sig til at sige at seo = bullshit

Det er nu ikke helt rigtigt - Calacanis har før først sig frem som keynote og revset hele SEO-branchen og affiliate marketing som forretningsmodel.

Jeg bryder mig bestemt heller ikke om ham og som der nævnes herover, så driver han altså selv sin egen "human powered" søgemaskine, som efter hans eget udsagn kun er 60% klar.

Jo, menneskeskabte søgesultater er noget, der skallerer og nok skal vinde frem. Yahoo Directory anyone?

Jeg er enig med Rosenstand's karakteristik..

Lidt nattelæsning, dog er par år gammel, men jo Calacanis har været ude med riven før:

http://andybeard.eu/2006/12/jason-calacanis-seo-keynote.html

http://www.shoemoney.com/2007/02/09/calacanis-plays-seo-people-like-a-fiddle/

og fra hestens egen mund:

http://calacanis.com/2007/02/07/why-people-hate-seo-and-why-smo-is-bulls-t/
        1 
Bachmann ( 1933 dage siden )
Bachmann avatar @Ted Hanson

Det er korrekt at jeg tilbage i oktober, skrev en artikel om at det var vigtigt at skabe et godt indhold, og jeg mener også stadig at man som website ejer, får mere ud af at fokusere på indholdet i stedet for at bruge alt sin fokus på at skabe links. Men når det er sagt, så skal alt det gode indhold stadig kunne indekseres, og læses korrekt at søgemaskinerne. Og det er der, de fleste SEO'er bruger deres tid.

At generalisere som Calacanis gør er helt ude i hampen (med mindre man driver en "human powered" søgemaskine). Man kan jo heller ikke sige at alle håndværkere er nogle svin, bare fordi der er nogle få der laver noget klamphuggeri.
        1 
rosenstand ( 1933 dage siden )
rosenstand avatar Hvad folk ikke forstår er altid nemmest at kritisere, ikke? Men pyt - der er også mange, der har dømt reklamer ude i de sidste vel 100 år. Og Bill Gates dømte internettet ude for 10 år siden. Og sådan kan vi blive ved. Mens de bliver ved derude, driver vi vores forretninger - og øger værdien af vores kunders forretninger. Så har vi alle noget at give os til ;-)
        0 
tedhanson ( 2145 dage siden )
tedhanson avatar Altsaa der er jo forskel paa indhold -- og kvaliteten af indhold. Calcanis er ikke glad for folk, der kombinerer blackhat-SEO med MFA-sider. Det er der mange, der ikke er. Det synes jeg ikke er specielt kontroversielt og/eller uoplyst.

Men jo, det er ofte nemmere at kritisere, end det er at frembringe. Fejlslagne forfattere bliver i bedste fald litteraturkritikere eller litteraturundervisere, saa kan de kritisere de andres skrifter. Eller undervisere, saa kan de kritisere deres studerende eller elevers skrifter, osv. osv.
        1 
rosenstand ( 1933 dage siden )
rosenstand avatar Jo såmænd. Min kritik går udelukkende på den ensidighed, som Calcanis lægger for dagen. Og dermed sætter han f.eks. de mange offentlige hjemmesider, der køber SEO for at opfylde deres oplysningsforpligtelse i bås med f.eks. MFA. Eller ærlige købmænd der gerne vil være med på side 1 med deres produkter. Og det er et nummer for ensidigt, synes jeg.
        0 
Bachmann ( 1933 dage siden )
Bachmann avatar Og mindsandten om ikke de har ændret deres URL en gang til???

http://www.comon.dk/news/ekspert.advarer.mod.google-manipulation_39583.html
        0 
Bachmann ( 1933 dage siden )
Bachmann avatar Og det er iøvrigt ligegyldigt hvad URL'en hedder...?

http://www.comon.dk/news/lars.bachmann.er.danmarks.bedste.til.SEO_39583.html
        0 
tedhanson ( 1933 dage siden )
tedhanson avatar @Guiden -- gode pointer og links, tak for dem!

-- "Jo, menneskeskabte søgesultater er noget, der skallerer og nok skal vinde frem. Yahoo Directory anyone?"

Wikipedia, anyone?
        0 
Bachmann ( 1933 dage siden )
Bachmann avatar Apropos SEO...

Comon har da også lidt DC problemer:

http://www.comon.dk/news/seo.er.bedrag.skab.indhold_39583.html

http://www.comon.dk/news/seo-branchen.knaekker.over.paa.midten_39583.html
        0 
tedhanson ( 1933 dage siden )
tedhanson avatar @ Rosenstand. Jeg synes, du farer lige lovligt voldsomt frem. Idiot og idiot. Fordi han én gang har formastet sig til at sige at seo = bullshit (men nu nuancerer tingene), behøver han jo ikke være idiot.

Han siger jo netop, at SEO har sin beretiggelse, men at man ikke skal bygge sin forretning op omkring det (vel at mærke, hvis man ikke er seo-konsulent).

”Nu er jeg kommet frem til, at der også findes gode SEO-konsulenter. Procentvis er der ikke mange af dem, men de findes. Men majoriteten i branchen laver virkelig nogle lyssky ting,”

- det dækker vel meget godt det internationale marked for SEO.

"Men firmaer, der bruger op til 95 procent af deres tid på SEO og kun få procent på sin forretning, har en meget dårlig fordeling."

- tja, det synes jeg sgu er svært at være uenig i.

@Bachman -- havde du ikke et indlæg for ikke så længe siden, hvor essensen var stort set det samme -- altså at godt indhold var det, det handlede om. Så kom linksene af sig selv?
        0 
tedhanson ( 1933 dage siden )
tedhanson avatar @Rosenstand -- Jeg forholdt mig til din udmelding, der loed "Guruer har i de sidste 1.000 år levet fedt af at udråbe særlige budskaber - og det er det, idioten gør her".

Jeg gik ud fra, at du med budskab mente hovedbudskabet i artiklen. Hovedbudskabet som Bachmann opsummerede, saadan her "SEO er bedrag, og SEO branchen er beskidt og står for at blive halveret..."

Og det budskab synes jeg nu ikke er saa dumt, at det fortjener betegnelsen idiotisk. Deraf mit indspark.

At du mener, at Calacanis er en idiot af flere andre grunde, forholdt jeg mig ikke til. Men det er da helt i orden (og forstaaeligt).

Og naturligivs er det relevant at stille spoergsmaal ved Calacanis motivation for at sige, hvad han siger.

Morten Lund blev ogsaa smaairriteret over Calcanis i gaar, men det var vist, fordi han ikke havde meldt sin ankomst...
Vis / Gem             -3 
dadk ( 1933 dage siden )
Vis / Gem             -3 
dadk ( 1933 dage siden )
Om aNyhed  •  Stem Knapper  •  Knap Generator  •  Avanceret søgning  •  RSS Feeds  •  FAQ  •  Google+  •  ^ Til Toppen
Drives af Koala Designs | Danske Hjemmesider | Blog Indeks