Har du stiftet bekendtskab med online handel, ved du temmelig sikkert, at kunden (eller brugeren som det så flot hedder) ofte giver udtryk for een ting, men gør noget helt andet.

Her er et godt eksempel.
Hvis du følger linket (der fører direkte til vores side med slips), er eet af de første links et blomstret slips. Det er subjektivt, hvorvidt slipset er flot. MEN det er mindre subjektivt hvad der sker, når man fjerner slipset.
Vi kan se i vores analytics, at der ikke er nogen, der klikker på linket til slipset, og der er derfor ikke noget salg fra denne vare. Hvorfor skulle man så ikke sende produktet længere ned i varesumpen og få nogle af de slips op, som rent faktisk sælger.
Til vores helt store overraskelse dykkede vores samlede salg af slips med næsten 10% (9,3), da vi fjernede det blomstrede slips. Da vi efterfølgende splittestede på produktet var resultatet klart - der var 99% sandsynlighed
for at vi vil omsætte for 6% mere (hvilket er ret markant), hvis vi havde det blomstrede slips øverst.
Dette var blot dagens kommentar til Online marketing.
Er du til viden slips      mode      e-commerce      splittest     



Om aNyhed  •  Stem Knapper  •  Knap Generator  •  Avanceret søgning  •  RSS Feeds  •  FAQ  •  Google+  •  ^ Til Toppen
Drives af Koala Designs | Danske Hjemmesider | Blog Indeks