Det er vigtigt, at moderne virksomheder indtænker en SMS Gateway i deres markedsføringsstrategi. Kommunikativt fungerer en SMS, som en rigtig god måde, hvorpå virksomheder kan komme i kontakt med deres kunder, fordi at de fleste mennesker i dag, altid har deres smartphone på sig, og tjekker den enormt mange gange i løbet af en helt almindelig dag.
En undersøgelse af mobilforbrug i 2017, viste at hver femte dansker tjekker deres mobil mindst 50 gange om dagen!

SMS Gateway vs. Mail Nyhedsbrev
Ikke at dette behøver at være en konkurrence – den optimale markedsføringsstrategi benytter sig af alle kanaler mulige. Derfor skal SMS og mail snarer supplerer hinanden end at være enten eller…
Der er fordele og ulemper ved begge strategier, dog synes fordelene ved brug af SMS Gateway flest, og derfor er det disse der bør fremhæves.
Mange mennesker har ikke sat deres smartphone op til at alarmere, når de modtager en mail, men næsten alle smartphones er sat op således, at de giver lyd og vibrerer, når der ”tikker” en SMS ind. Samtidig er standardfunktionen i de fleste telefoner i dag, således, at indholdet af modtagne SMS’er vises på displayet - selv når den er i skærmlås.
Du konfronteres altså med en SMS, ligeså snart den er modtaget. En mail skal først aktivt tilknyttes, til mailprogrammet på din smartphone, førend denne overhovedet vil være synlig på interfacet. Mange mennesker tjekker kun fra tid til anden deres mail, fordi det ikke er noget de benytter sig særlig meget af. De der benytter deres mail meget, opretter med stor sandsynlighed en mail, som udelukkende benyttes til reklamer, nyhedsbreve m.v. Derfor er det altså langt mindre sandsynlighed for at mailen med virksomhedens nyhedsbrev nogensinde bliver åbnet, hvor SMS er stort set umulig for potentielle kunder at bemærke.

SMS Gateway personliggør relationen
Med en SMS Gateway er mange måder, hvorpå kontakten til kunder kan optimeres.
Virksomheden sender nemt en SMS automatisk via deres CMS system, når status på kundens ordre ændres, og på denne måde øger de nemt kundeservice niveauet, uden noget egentligt ekstra arbejde.
Udover serviceaspektet i en SMS Gateway løsning, så har virksomhederne ligeledes mulighed for, med jævne mellemrum, at oplyse tidligere kunder om kampagner, udsalg, rabatkoder m.v. Derved gør de konstant opmærksomme på deres virksomhed, og vil forblive i kundernes bevidsthed. Relationen til kunderne vedligeholdes og øges måske endda, da kunderne måske vil finde det fremsendte tilbud, så interessant, at det medfører et nye salg, og flere tilbagevendekunder.

SMS Gateway kan gøre virksomheder endnu bedre!
Derfor skal og bør alle moderne virksomheder, fokuseres på SMS som en supplerende kundeservice og et hjælpemiddel til dét at skabe trofaste kunder, der vender tilbage igen og igen - fordi de via SMS er blevet gjort opmærksomme på særlige tilbud eller lignende. En SMS Gateway kan også benyttes til at modtage feedback fra kunderne mht. dit serviceniveau, produktønsker eller noget helt tredje…
Når virksomheder inddrager kunden i deres strategier på denne måde, så har de også en gylden mulighed for at forbedre deres virksomhed.







markedsføring      strategi      kundeservice     



Om aNyhed  •  Stem Knapper  •  Knap Generator  •  Avanceret søgning  •  RSS Feeds  •  FAQ  •  Google+  •  ^ Til Toppen
Drives af Koala Designs | Danske Hjemmesider | Blog Indeks