Tankemylder betyder, at man har mange tanker på én gang og at man ikke kan få tankerne til, at gå væk igen. Det opstår for de fleste ved sengetid, hvilket hænger sammen med at tankemylderet er en "bivirkning" på noget, der stresser os.
Tankemylderet i sig selv, er ikke farligt, men kan være meget ubehageligt og ødelægge søvn og livskvalitet. Det er en rigtig god investering i sig selv, at få taget hånd om, hvad det er der stresser os og finde den bagvedliggende årsag til tankemylderet, inden stressen tager mere fat i vores liv. Tag det alvorligt og følg eventuelt de 7 gode råd nedenfor:
7 gode råd til, at få tankemylderet i ro:

1 Træk vejret. Lav en kropsscanning eller en meditationsøvelse, hver dag, især før du skal sove.
2 Sig fra- Det er okay, at du ikke kan det du ”plejer.”
3 Tal med nogen, du skal ikke være alene med dine tanker og følelser. - Eventuelt gå i terapi.
4 Hold fri. Skru ned for aftalerne og lav kun sjove, hyggelige og rare aftaler.
5 Gør ting, der gør dig glad. Det regulerer stresshormonerne ned.
6 Accepter, at lige nu er det sådan her, men sig samtidig til dig selv ” Det bliver bedre”
7 Tag dig selv alvorligt og undersøg, hvad tankemylderet er et udtryk for hos dig, alene eller i en terapeutisk ramme.








tankemylder      tanker      uro      søvnmangel      stress      terapi     



Om aNyhed  •  Stem Knapper  •  Knap Generator  •  Avanceret søgning  •  RSS Feeds  •  FAQ  •  ^ Til Toppen
Drives af Koala Designs | Danske Hjemmesider | Blog Indeks