Ønsker du at komme i god løbeform er der ingen vej udenom et godt løbeprogram. Mange danske motionsløbere har en tendens til at løbetræne på en meget monoton måde, hvor hver eneste løbetur foregår i det samme tempo og på de samme 2-3 ruter.

Få variation i træningen med et løbeprogram
Ved at følge et fast løbeprogram får man struktureret sin træning og vil få varieret sin løbetræning, så man kommer i endnu bedre form. En typisk løbeuge i et løbeprogram kunne f.eks. være:

Dag 1: Let løb i moderat tempo - 5-8 km
Dag 2. Intensiv løb: 6 km, hvor der undervejs laves temporyk på 3-4 minutters varighed
Dag 3: Tempotur. Her skal tempoet være så højt at det er svært at føre en samtale.

Med ovenstående træningsuge vil formen blive markant bedre end ved blot at løbe de sammen ensformige ture.

Så find et løbeprogram der passet til din målsætning f.eks. et maraton, halvmaraton eller 10 km løb.
løb      løbeprogram      maraton      halvmaraton      10 km     



Om aNyhed  •  Stem Knapper  •  Knap Generator  •  Avanceret søgning  •  RSS Feeds  •  FAQ  •  ^ Til Toppen
Drives af Koala Designs | Danske Hjemmesider | Blog Indeks