Et indlæg som gennengår de seo-metoder som google ødelagde i 2007. Spændende læsning. seo      google      ødelagde      2007     


Hvem har stemt

Relaterede Links

Kommentarer

        0 
rosenstand ( 4549 dage siden )
rosenstand avatar Jeg tror, vi taler to forskellige sprog :-) Lad os lade den blive der.
        0 
BlueBoden ( 3964 dage siden )
BlueBoden avatar Der er desvære alt for mange der sidder og spilder tid og enagi, bare for at blive listet som nummer 1 på søgemaskinerne.
        0 
rosenstand ( 3964 dage siden )
rosenstand avatar Hvordan kan det være spild af energi at opnå placeringer på søgemaskiner, der genererer millionomsætning og ditto overskud???
        0 
BlueBoden ( 3964 dage siden )
BlueBoden avatar Det var heller ikke præcist fomuleret, men lad os være realistiske, man rammer ikke en guldmine ved bevidst at manipulere med søgemaskinerne. Hvis man har brugbart indhold behøver man stort set ikke bekymre sig i de baner, og hvis ellers en side er fungerende for gennemsnittet.

Iøvrigt er det da kun godt at google forsøger at beskytte brugerne, fra Eks. Beskidte og urene virksomheder der "skubber" konkurrenter via "Dominering af søgeresultater med subdomæner" eller hvad de nu ellers måtte finde på.

Næh, jeg vil langt hellere satse på kvaliteten af mit produkt, og så derefter tænke på SEO, men inde for en ramme hvor jeg ikke er urimlig over for eventuelle konkurrenter.

SEO er omfattende, man kan jo som bekendt ikke give en præcis opskrift på at få en hvilkensomhelst side listet nummer 1, nogle af de første skridt jeg synes envær inden for SEO burde tage, ville være at forslå forbedringer af siden, og dens indhold. Fremfor at bruge beskidte knep, som så mange har gjort igennem tiden, det vil på længere sigt også være mere udbytterigt for firmaet som bliver rådgivet.

Der må væl også være en vis tilfredshed i at kunne sige, "jeg har været retfærdig", selvom ens konkurrenter måske er uretfærdige, og uærlige.

I samme kan det siges, det er ikke nemt at være webdesigner, hvis man har et firma skal man jo sætte sig ind i de enkelte klienters "fag"-områder, hvilket hurtigt kan blive omfattende.

Det bedste er faktisk, hvis et firma har en dedikeret webdesigner, der konstant arbejder med firmaets hjemmeside, også fordi at sider der ofte opdateres vil blive opfattet som et firma hvor der sker noget, og google opfatter sider der opdateres jævnligt posetivt.

Det er kort sagt skidt hvis der ikke bliver foretaget opdateringer på siden, der ville for et eksempel ikke være noget galt i at et malerfirma havde et forum, det er kun fantasien, og efterspørgslen der sætter grænser.
        0 
rosenstand ( 3964 dage siden )
rosenstand avatar Jeg tror, vi bare skal konstatere, at der er meget stor forskel på de virksomheder, du arbejder med og dem, jeg arbejder med. Vores kunder finder absolut ingen tilfredsstillelse i at sige, at de har været "retfærdige" - de finder tilfredsstillelse i bundlinien.

Der er nu heller ingen af vores kunder, der ville acceptere, at vores webdesignere ikke sætter sig ind i det fagområde, vores kunde arbejder med... Det er nogle meget specielle kunder, du sidder med. Hvor kan vi finde sådan nogen - for det må være fedt at at arbejde med kunder, der ikke sætter kapitalisering højere end "retfærdighed" og som ikke stiller krav om, at den allokerede webdesigner sætter sig ind i den pågældende niche.

Når det så er sagt: Du har ret i, at indhold er KONGEN. Og bare på det ene område er det stadig måske 80% af alle danske hjemmesider, der kan arbejdes med. Men det brugbare indhold hjælper ikke en døjt, hvis selve sitet er bygget forkert - og deter der ubegribeligt mange, der er.

Se f.eks. denne: http://216.239.59.104/search?q=cache:1RXzXZlocB8J:www.br.dk/+site:br.dk&hl=da&ct=clnk&cd=1&gl=dk

Her er der indhold og funktion i rå mængder - og ingen synlighed i søgemaskiner. Det er så på et site som dette, at du mener, SEO er ligegyldigt? Indholdet er der jo ;-)
        0 
BlueBoden ( 3964 dage siden )
BlueBoden avatar Ømm nej?, den cached side du linker til kan slet ikke vises på mit system, den tror jeg har "slået cookies fra".

Br er ikke lige en butik jeg vil kalde brugbar, men nu er jeg jo heller ikke i deres målgruppe, selv hvis jeg havde børn ville jeg nok ikke benytte mig af deres side.

Jeg vil bestemt ikke kalde br.dk en side med "funktion i rå mængde", det er lige præcis sådan en side jeg ville klikke væk fra med det samme, uden at læse indholdet. (med mindre jeg kendte siden i forvejen, og skulle noget på stedet)

br.dk ligger som nummer 2 på 66.102.9.104, for søgeord "legetøj", det vil jeg sige er meget godt klaret, for en side med en så ringe konstruktion.

For det første er siden aligned imod venstre, hvilket er irriterende på min skærmopløsning. Og for det andet er dens konstruktion sådan, at jeg ikke tydligt kan finde hvad jeg søger, uden at læse mig igennem indholdet.

Med deres målgruppe i tankerne, så vil jeg skyde på de mister kunder på deres layout, som bestemt ikke er brugervenligt. Jeg har ikke noget imod de "fastlåste" sider, men de skal helst være centreret, men det går mådke ud på samme da den lidt eldre målgruppe, som højst sansynligt producere flest hits, vil køre med en skærmopløsning der får siden til at fylde hele skærmen.

Deres links i højre menu "kendt fra tv" giver ikke øjeblikkelig mening for mig. Ej heller deres billede links som jeg er tvunget til at læse, for at se meningen i dem skal jeg til med lige tænke mig om en extra gang, selv efter at have læst dem.

De har 2 søge funktioner på forsiden, hvilket er meget forvirrende, hvad er meningen med den anden; Det spørgsmål får man ikke besvaret før man har prøvet at søge på noget.

Det er rigtigt, siden er proppet med funktionalitet, men desvære på en forkert måde; Siden er for svær at finde rundt på, for folk som ikke kender den, den er desuden alt for langsom at arbejde med.

Men jeg vil så aligevæl sige, at ligge nummer 2 på google, til trods for alle sidens fejl og mangler; Det er rimlig godt klaret, men de vil nemt kunne blive skubbet væk af en konkurrent.

For at vende tilbage til det med kunderne, så har jeg jo heller ikke sagt "at man som webdesigner ikke skal sætte sig ind i kundernes fagområde", det er jo netop noget af det som det indebære. Jeg siger bare det kan være omfattende, fordi en webdesigner skal kunne tilpasse sig mange områder, måske også med tanke på at opnå best mulige rasultat for et firma.

Det kan være alt fra at undersøge tekniske betegnelser, som kunne blive potientielle søgeord, til at gå i detaljer med problem løsning inde for deres fag, alt afhængig af hvor flittig webdesigneren har været, vil deres side være sikret en god placering på google et godt stykke frem i tiden.

Jeg tror du misforstår mig, fordi jeg arbejder ikke med SEO, eller kunder; PT arbejder jeg udelukkende med mine egne ider, inde for webudvikling.

Det jeg mente var, at ofte så forlanger kunderne for meget af en given webudvikler, i de mere sjældne tilfælde ville det være langt bedre at henvise dem til en dedikerede webudvikler, alser en der er fast ansat hos dem, og har haft bedre tid til at sætte sig ind i deres fagområde; Fordi ellers vil det være for omfattende.

Udmilbart skulle jeg mene, at et firma som Fætter BR, skulle have deres egen webudvikler/designer, til løbende at arbejde med deres side.

Om aNyhed  •  Stem Knapper  •  Knap Generator  •  Avanceret søgning  •  RSS Feeds  •  FAQ  •  ^ Til Toppen
Drives af Koala Designs | Danske Hjemmesider | Blog Indeks